آموزش تحقیق کلمات کلیدی در سئو: روش انجام کیورد ریسرچ

در ویدیو آموزشی زیر آشنایی مختصری با مباحث پیدا خواهید کرد. ویدیو زیر مربوط به دوره رایگان آموزش سئو است.

تحقیق کلمات کلیدی همیشه اولین پروسه در سئو سایت است و البته ممکن است در ادامه کار وب‌سایت، چندین بار انجام شود. این فرآیند روی تمام مراحل کار سایت شما تاثیرگذار است. در واقع؛ این فرآیند مانند پی‌ریزی ساختمان است و مشخص می‌کند شما قرار است چطور روی سایت کار کنید. پس مرحله بسیار بسیار مهمی است. با من همراه باشید.

بخش ۱: آشنایی مختصر با تحقیق کلمات کلیدی
بخش ۲: یافتن کلمات کلیدی
بخش ۳: ساخت لیست، خوشه‌سازی و یکسان‌سازی کلمات کلیدی
بخش ۴: هدفگذاری روی صفحات
بخش ۵: ساخت تقویم محتوایی

آموزش تحقیق کلمات کلیدی#۱: آشنایی مختصر
کلمات کلیدی در سئو  عباراتی هستند که کاربر در کادر جستجوی گوگل وارد می‌کند و دکمه جستجو یا اینتر را می‌زند، سپس گوگل؛ نتایج جستجو را به کاربر نشان می‌دهد.
کلمات کلیدی باید ارزیابی شوند
بعضی از کلمات کلیدی حجم جستجوی بالایی دارند و رقابتی هستند و روزانه هزاران بار در گوگل جستجو می‌شوند و اگر سایت ما در نتایج بالای گوگل باشد، می‌توانند روزانه هزاران بازدیدکننده را وارد سایت ما کنند.
بعضی از کلمات کلیدی بازدیدکننده زیادی را وارد سایت ما نمی‌کنند اما قدرت فروش بالایی دارند. یعنی فقط افرادی این کلمات را جستجو می کند که قصد خرید دارند.
در شروع کار باید بدانیم، همیشه کلمه کلیدی که حجم جستجوی زیادی در گوگل دارد به کار نمی‌آید. بستگی به این دارد ما چه هدف گذاری برای درآمدزایی سایت کرده‌ باشیم و موضوع سایت ما چه باشد.
مثلا اهداف یک سایت فروشگاهی با یک سایت مجله‌ای قطعا متفاوت است.
زمان کافی بگذارید
اهمیت زیاد کلمات کلیدی و استراتژی سئو وقتی بیشتر نمایان می‌شود که بدانیم کتاب‌ها و آموزش‌های گوناگونی فقط برای طراحی استراتژی سئو و کلمات کلیدی تولید شده‌اند.
شاید یک کلمه کلیدی از نظر ما خوب باشد ولی در گوگل جستجویی نداشته باشد. البته متاسفانه اکثر صاحبان سایت، مخصوصا تازه‌کارها برای تعیین استراتژی زمان کافی را نمی‌گذارند.
باید استراتژی داشته باشید
در فیلم آموزشی پایین یک نمونه از استراتژی‌های کاربردی را توضیح داده‌ام. در این فیلم توضیح داده‌ام چگونه می‌توان با اتخاذ یک استراتژی مناسب، در کلمات کلیدی رقابتی با سایت‌های بزرگ مبارزه کرد و جایگاه مناسبی در گوگل کسب کرد.

قبول دارم طراحی استراتژی سئو یک مقدار سخت است و نیاز به تفکر، تحقیق و برنامه‌ریزی گام به گام دارد اما به نظر من مهم‌ترین کار در سئو تعیین استراتژی است.
چطور یک استراتژی کلمات کلیدی مدرن طراحی کنیم؟
برای این که پاسخ این سؤال را پیدا کنیم ابتدا باید موارد زیر را مشخص کنیم:
۱. شناخت اهداف سایت
در ابتدا باید اهداف سایت مشخص شود. آیا هدف سایت شما صرفاً برندسازی است یا می‌خواهید فروش آنلاین درسایت داشته باشید. شاید هم می‌خواهید مشتری جذب کنید و فروش آفلاین داشته باشید. هر چه که هست باید دقیق مشخص باشد تا گام‌های بعدی را بتوان با اطمینان برداشت.
۲. شناخت مشتریان سایت
در گام بعد باید از مشتریان خود شناخت بیشتری پیدا کنید. من در مشاوره‌هایی که به وب‌سایت‌های مختلف تا کنون داده‌ام متأسفانه دیده‌ام بعضاً شناخت دقیقی از مشتریان خود ندارند و ساعت‌ها باید کارکنیم تا اطلاعات شخصیتی مشتریان را بدست بیاوریم.
گام اولیه شناخت مشتریان این است که سؤالاتی مانند سؤالات زیر طراحی کنید و به آن پاسخ دهید.

مشتری شما معمولاً کدام نوع از محصولات شما را جستجو می‌کند؟
مشتریان شما در کدام محدوده سنی هستند؟
آیا جستجوی محصولات شما فصلی است؟
چه نوع کلماتی را هنگام جستجو استفاده می‌کنند؟
مشتریان شما از کدام شهر ممکن است بیشتر باشند؟
مشتریان شما در کدام رده درآمدی هستند؟

و سؤالاتی از این دست که به شما کمک می‌کند تا بهتر و دقیق‌تر مشتریان خود را بشناسید.
۳. موضوعات مورد علاقه مشتریان سایت
شما روی کدام موضوعات کار می‌کنید؟ ممکن است شما فقط یک موضوع را به صورت کاملاً تخصصی و از همه جوانب پوشش دهید. شاید هم چندین موضوع را می‌خواهید پوشش دهید.
مثلاً اگر وبلاگ‌نویس حوزه تکنولوژی هستید و راجع به چندین موضوع می‌خواهید مطلب بنویسید، موضوعات اصلی کار خود را مشخص می‌کنید.

مباحث پایه‌ای تر: تحقیق کلمات کلیدی چیست

آموزش تحقیق کلمات کلیدی#۲: یافتن کلمات کلیدی
حالا که با کلمات کلیدی آشنا شدیم باید گام به گام پیش برویم و به صورت کاملا اصولی کلمات کلیدی سایتمان را مشخص کنیم.
گام اول در این پروسه، یافتن کلمات کلیدی است. برای یافتن کلمات کلیدی باید مراحل زیر را انجام دهیم.
نکته مهم: در هر کدام از مراحل یافتن کلمات کلیدی؛ کلماتی که پیدا کردیم را در فایل اکسل ذخیره می‌کنیم. در پایان این بخش با این فایل‌های اکسل خیلی کار داریم.
۱. طوفان فکری (Brain Storm)
اولین کار این است که با استفاده از طوفان فکری؛ موضوعات اصلی سایتمان که تصور می‌کنیم افراد در گوگل جستجو می‌کنند بنویسیم.

تعریف ساده طوفان فکری این است که هر چیزی در مورد آن موضوع به فکرمان می‌آید بنویسیم. حتی اگر به ظاهر مسخره باشد. سپس کلمات را بهبود بدهیم تا به واقعیت برسد.

دقت کنید که در پایان مرحله طوفان فکری فقط موضوعات سایت را مشخص می‌کنیم و این موضوعات، فقط مقدماتی هستند و لزوما کلمات کلیدی نهایی سایت ما نیستند.
۲. استفاده از پیشنهادات گوگل (Google Suggest)
در این مرحله باید موضوعاتی را که پیدا کرده‌ایم در کادر جستجوی گوگل وارد کنیم تا ببینیم گوگل چه پیشنهادهایی به ما می‌دهد.
پیشنهاداتی که گوگل به ما می‌دهد پر جستجوترین کلمات در آن حوزه هستند.

کلمات کلیدی که گوگل پیشنهاد می‌دهد بسیار ارزشمند هستند. پیشنهادات گوگل را در یک فایل ذخیره می‌کنیم. اگر کار با نرم افزار excel را بلد باشید پیشنهاد من این است که در یک فایل اکسل ذخیره کنید.
۳. استفاده از جستجوهای مرتبط گوگل (Google Searches Related)
مرحله بعد استفاده از جستجوهای مرتبط گوگل است. می‌خواهیم کمی عمیق‌تر شویم.
وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید پیشنهادات مرتبط را در پایین نتایج جستجو پیدا می‌کنید.

از بین این پیشنهادات مرتبط، روی موضوعاتی که مربوط به کار شما است کلیک کنید و دوباره در قسمت پایین نتایج جستجو بیایید و ببینید گوگل چه عبارات دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهد.
یادتان باشد تمام کلمات کلیدی که به دست می‌آورید را فایل اکسل وارد کنید.
۴. استفاده از سایت رقبا
راه دیگر این است که از سایت‌های رقیب خود ایده بگیرید. البته رقبایی که در کارشان موفق هستند. گاهی با تحلیل سایت رقبا می‌توان کلمات کلیدی را پیدا کرد که آن‌ها با صرف هزینه و وقت بسیار آن را پیدا کرده‌اند.
برای بدست آوردن کلمات کلیدی رقبا؛ می‌توان صفحات دسته‌بندی مقالات، پست‌های مقالات و دسته‌بندی محصولات را بررسی کرد.
۵. ابزار گوگل سرچ کنسول
اگر مدتی است که سایت دارید و سایت شما به ابزار سرچ کنسول گوگل متصل است، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
ابزار سرچ کنسول، بهترین و دقیق‌ترین کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات دقیق از کلمات کلیدی خود دریافت کنید. ابزار سرچ کنسول به شما امکان می‌دهد کلماتی که هنوز برای ‌آن‌ها رتبه نگرفتید را هم پیدا کنید.

خرید دوره جامع سئو

استفاده از ابزارهای کلمات کلیدی
ابزارهای کلمات کلیدی کار ما را بسیار راحت می‌کند. با استفاده از این ابزارها می‌توان کلمات کلیدی بیشتری پیدا کرد. روند کار در تمام این ابزارها تقریبا یکسان است. تنها فرقی که با هم دارند محل قرارگیری منوهایشان و دقت اطلاعات است.
روش کار این ابزارها معمولا به این صورت است که یک کلمه کلیدی در کادر مربوطه وارد می‌کنید، سپس منطقه جغرافیایی را مشخص می‌کنید و دکمه اینتر را می‌زنید.
چندین سایت معتبر هستند که ابزار آنالیز کلمات کلیدی را ارائه می‌دهند. اکثر این ابزارهای سئو برای شروع رایگان هستند و پس از آن باید در ازای استفاده از آن‌ها پول بپردازید. اگر حوزه موضوعات شما گسترده نباشد با پلن رایگان هم می‌توانید کار خود را انجام دهید. اما اگر حوزه گسترده‌ای را می‌خواهید پوشش دهید باید پلن پولی را خریداری کنید.
در ادامه به معرفی چند ابزار کاربردی برای تحقیق و استخراج کلمات کلیدی می‌پردازم و کار با یکی از آن‌ها را توضیح می‌دهم. تقریبا تمام ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کارکردی یکسان دارند.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سایت‌های فارسی اولین گزینه، یعنی گوگل کیورد پلنر است.

ابزار کیورد پلنر گوگل
ابزار کیورد ریسرچ semrush.com
ابزار کیورد اکسپلورر سایت moz.com
ابزار کیورد ahref.com
ابزار گوگل ترندز
ابزار kwfinder

در ادامه کار با ابزار کیوردفایندر را توضیح می‌دهم. همانطور که عرض کردم، کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی تقریبا به یک روش انجام می‌شود.
۶. آموزش یافتن کلمات کلیدی با kwfinder.com
سایت kwfinder.com یکی از بهترین گزینه‌ها برای آنالیز و استخراج کلمات کلیدی است. برای کار با ابزار kwfinder.com مراحل زیر را دنبال کنید.
۱. وارد صفحه اصلی این سایت می‌شوید و یک حساب کاربری رایگان می‌سازید.
۲. دوباره وارد صفحه اصلی شده و یکی از عبارات کلیدی خود را در کادر جستجو وارد می‌کنید.
گزینه‌های دیگر را طبق تصویر قرار می‌دهید و دکمه جستجو را می‌زنید.

در صفحه جدید اطلاعات جالبی را مشاهده خواهید کرد. شاید با دیدن این اطلاعات ناامید شوید.
مثلاً در قسمت SERP که به معنی صفحه نتایج موتور جستجو است؛ می‌بینید سایت‌هایی که با جستجوی این کلیدواژه در گوگل اول هستند، سایت‌های قدرتمندی هستند که رقابت با آن‌ها در این کلمه خیلی سخت است.
شاید به عنوان یک تازه‌کار؛ تحقیق کلمات کلیدی کمی پیچیده به نظر برسد، اما وقتی چند بار تحقیق کلمات کلیدی را انجام دادید، می‌بینید کار چندان سختی هم نیست.

در قسمت پایین می‌توانید دیگر کلمات کلیدی این حوزه که زیاد جستجو می‌شوند را ببینید. روی هر کدام کلیک کنید اطلاعات مربوط به آن را نمایش می‌دهد.
در قسمت بالای راست هم سختی رسیدن به رتبه ۱ گوگل در این کلمه را نشان می‌دهد. در این مورد سختی رسیدن به رتبه ۱ را در حالت Possible و عدد ۴۹ از ۱۰۰ نشان داده است.  یعنی با سختی زیاد می‌توانید در این کلمه کلیدی هم در صدر گوگل باشید.
۷. ابزار کیورد پلنر گوگل
البته اگر به دنبال یک ابزار کاملا رایگان هستید پیشنهاد من استفاده از کیورد پلنر گوگل است که تقریبا همه امکانات مورد نیاز را دارد.
برای استفاده از کیورد پلنر؛ کافی است یک حساب google ads یا تبلیغات گوگل داشته باشید. برای ساخت این حساب وارد صفحه اصلی گوگل ادز شوید.
سپس اطلاعات درخواستی را مانند تصویر زیر نمایید.

حالا کلمات کلیدی بذر خود را وارد کنید. کلمات بذر کلماتی هستند که موضوع گسترده‌ای را شامل می‌شوند. مثلا: لپ تاپ
در هر مرحله خروجی اکسل بگیرید.
وارد کردن کلمات کلیدی به ابزار سئو کبوتر
از اینجای آموزش به بعد؛ با یک ابزار فوق‌العاده قرار است کار کنیم تا پروسه تحقیق کلمات کلیدیمان صدها برابر سریع‌تر و اسان‌تر انجام شود.
نام این ابزار؛ ابزار سئو کبوتر است. برای آشنایی با این ابزار می‌توانید ویدیو کوتاه زیر را ببینید.

برای استفاده از ابزار سئو کبوتر؛ باید یک پلن استاندارد یا تجاری تهیه کنید. مشاهده و تهیه پلن ابزار سئو کبوتر
باید اضافه کنم ابزار سئو کبوتر دارای یک مرکز آموزش ویدیویی است که تمام مراحل کار با آن توضیح داده شده است. همچنین دارای سیستم پشتیبانی تیکتینگ است که هر کجا مشکل یا سوالی در رابطه با ابزار کبوتر داشتید بلافاصله می‌توانید تیکت بزنید.
حالا باید با تمام کلمات کلیدی که پیدا کردیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم تا بتوانیم آن‌ها را مدیریت کنیم و استراتژی سئو سایتمان را تدوین کنیم.
این کار بسیار راحت است. کافی است کیوردها را هزارتا هزارتا در فایل‌های اکسل جداگانه قرار دهیم و سپس وارد ابزار سئو کبوتر کنیم.

وارد کردن کلمات کلیدی از سایت وردپرسی
اگر در حال حاضر یک سایت وردپرسی دارید پس صفحاتی ساخته‌اید و باید از این صفحات نیز در تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
می‌توانید با استفاده از ابزار سئو کبوتر؛ اطلاعات مهم صفحات حال حاضرتان را وارد ابزار سئو کبوتر کنید. ابزار سئو کبوتر؛ برای این کار یک افزونه اختصاصی دارد.

وقتی کلمات کلیدی را وارد ابزار سئو کبوتر کردید وقت آن است که وارد مرحله بعد شوید.
آموزش تحقیق کلمات کلیدی#۳: ساختن لیست کلمات کلیدی
حالا و در این مرحله باید کلمات کلیدی را مطابق با اصول سئو مرتب کنیم.
خوشه‌سازی و گروه‌بندی کلمات کلیدی با ابزار سئو کبوتر
یکی از کارهای مهمی که در این مرحله باد انجام دهید؛ گروه‌بندی و خوشه‌سازی کلمات کلیدی است. به زبان ساده؛ باید کلمات کلیدی شبیه به هم را در یک گروه قرار دهیم تا بتوانیم واضح‌تر؛ استراتژی کلمات کلیدی خود را تدوین کنیم.
یکی از امکانات فوق‌العاده ابزار سئو کبوتر این است که به محض وارد شدن کلمات کلیدی در ابزار کبوتر؛ خوشه‌های شما به صورت اتوماتیک ساخته می‌شود. 🤓

تا اینجای کار؛ کلمات کلیدی مهم سایتمان را پیدا کردیم و حالا باید شروع به ساخت لیست کلمات کلیدی؛ با توجه به اولویت‌های درآمدزایی سایتمان کنیم.
حالا در یک فایل اکسل (اگر نمی‌توانید با فایل اکسل کار کنید از یک کاغذ ساده استفاده کنید) چهار ستون درست می‌کنیم و کلمات کلیدی را بر اساس تعداد کلمات آن در لیست وارد کنید. (کلمات سر، بدنه و دم‌بلند)

کلمات کلیدی در سئو چیست

ارزیابی کلمات کلیدی
در ارزیابی کلمات کلیدی باید دقیقا فکر کنیم هر کلمه کلیدی چقدر ارزش برای ما دارد. مثلا اگر کلمه‌ای است که جستجوی بالایی دارد ولی باید با سایت‌های بزرگ برای رتبه‌گیری مبارزه کنیم؛ واقعا ارزشش را دارد.
ویژگی‌های مورد ارزیابی در تحقیق کلمات کلیدی
برای کلمات کلیدی مناسب برای سایت، ۳ معیار اصلی وجود دارد. برای اینکه مناسب‌ترین کلمات کلیدی را برای سایتمان پیدا کنیم، باید هر کلمه کلمه کلیدی در ۳ ویژگی زیر نمره مناسبی بگیرد.
Search Volume – حجم جستجوی ماهانه: در یک ماه حدودا چقدر جستجو می‌شود؟
Trend – روند سرچ یک کلمه کلیدی: آیا این کلمه کلیدی در طی سال روند مناسبی را برای جستجو داشته است؟
KD – سختی رسیدن به رتبه اول گوگل: رقبای ما در این کلمه کلیدی چه سایت‌هایی هستند؟
ارزش‌گذاری کلمات کلیدی
یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموزش تحقیق کلمات کلیدی، ارزش‌گذاری کلمات موجود در لیست است. در ارزش‌گذاری کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مهم سایت مشخص می‌شوند. ارزش‌گذاری کلمات کلیدی بر اساس ۲ آیتم انجام می‌شود.

ارزش درآمدزایی: در کدام کلمات اگر رتبه بگیریم و کاربر از گوگل وارد صفحه شود احتمال درآمدزایی ما بیشتر است.
ازرش ترافیک: با آنالیز حجم جستجو، روند جستجو و سختی رسیدن به رتبه ۱، آیا این کلمه، آنقدر حجم جستجو دارد که روی آن کار کنیم. آیا این کلمه کلیدی جستجوی مقطعی دارد یا همیشگی است؟ رقبای ما در چه سطحی هستند؟

در ارزش‌گذاری مشخص می‌شود کدام کلمه کلیدی علاوه بر اینکه، ارزش ترافیکی برای ما دارد، پتانسیل فروش نیز برای ما دارد.
اینگونه کلمات کلیدی را می‌توان به عنوان موضوعات اصلی سایت مشخص کرد و کلمات کلیدی دیگر را در زیر مجموعه آن‌ها قرار داد.
گروه‌بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو
در گذشته برای هر کلمه کلیدی نیاز بود یک صفحه درست شود، اما اکنون گوگل با استفاده از هدف جستجو نتایج را نشان می‌دهد. گاهی چندین کلمه کلیدی هدف جستجوی یکسانی دارند. یعنی در یک صفحه می‌توان روی همه آن‌ها رتبه گرفت.
ابزار کبوتر کلمات کلیدی را بر اساس ظاهر کلمات خوشه‌بندی می‌کند. همچنین امکانات زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد تا کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف جستجو یکسان کنید. در ویدیو زیر توضیح می‌دهد چگونه می‌توانید این‌کارها را انجام دهید.

گروه بندی یا خوشه سازی کلمات کلیدی چیست؟

هدف جستجو چیست؟
هدف جستجو یعنی هدفی که کاربر از جستجوی خود دارد. مثلا جستجوی کلمات خرید لپ تاپ ایسوس و فروش لپ تاپ ایسوس هدف جستجوی یکسانی دارند. چون در هر دو جستجو، کاربر به دنبال یک هدف است.
در حالت استاندارد چهار نوع هدف جستجو وجود دارد:

Informational: کاربر در جستجوی اطلاعات است
Commercial: کاربر در حال بررسی و آنالیز است
Transactional: کاربر قصد خرید دارد
Navigational: کاربر در جستجوی یک وبسایت خاص است

صفحه‌ای که ما برای هر کلمه کلیدی درست می‌کنیم باید دقیقا پاسخگوی نیاز کاربران باشد. با استفاده از فرمول رابط می‌توانید بهتر این کلمات کلیدی را آنالیز کنید.  آنالیز هدف جستجو با فرمول رابط
در پایان این مرحله باید کلیدواژه‌هایی که هدف جستجوی یکسان دارند، به عنوان یک صفحه در نظر گرفته‌ایم.
آموزش تحقیق کلمات کلیدی#۴: هدف‌گذاری در صفحات سایت
منظور از هدف قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات این است که برای هر کلمه کلیدی و شاید چند کلمه کلیدی، یک صفحه را انتخاب کنیم.
چرا خوشه سازی کلمات کلیدی مهم است
ساختن خوشه‌های موضوعی (Topic cluster) یکی از پیشرفته‌ترین ایده‌ها است. از مزایای این ایده این است که به طور همزمان می‌توانید روی کلمات کلیدی کوتاه، متوسط و طولانی کار کنید و سایتتان را روی یک موضوع مطرح کنید.

نحوه استفاده از این ایده بسیار ساده است. در بالای شاخه، یک کلمه کلیدی مهم و اصلی (همان کلماتی که در ارزش‌گذاری انتخاب شدند) که قابلیت جذب ترافیک بالایی را دارد قرار می‌گیرد.
در ردیف دوم، کلمات کلیدی متوسط و در ردیف سوم کلمات کلیدی طولانی قرار می‌گیرد. هر صفحه باید به صفحه بالایی خود در شاخه لینک باشد.
هدفگذاری کلمات کلیدی متوسط
در ساده‌ترین حالت؛ بهتر است صفحاتی که برای کلمات کلیدی متوسط هدف‌گذاری می‌کنید صفحات آرشیو سایتتان باشد؛ مانند صفحات دسته‌بندی مقالات یا محصولات و یا مقالات جامع.
هدفگذاری کلمات کلیدی طولانی
برای کلمات کلیدی طولانی تر هم صفحات محصول یا مقاله را هدفگذاری کنید.
هدفگذاری کلمه کلیدی روی صفحه اصلی
بهتر است کلمه کلیدی اصلی سایت و یا فعالیت اصلی سایت را روی صفحه اصلی سایتتان هدفگذاری کنید.
نکته مهم: در هر صفحه باید به صفحه بالا دستی خود در شاخه لینک داده شود.

چطور صفحات به هم مرتبط شوند؟
سرشاخه‌ها به صفحات زیر شاخه خودشان لینک می‌دهند و از تمام صفحات زیر شاخه به صفحه سرشاخه لینک داده می‌شود.
نکته بسیار مهم این است که صفحات موجود در یک شاخه باید کاملا مربوط به یک موضوع باشد.
مثلا یک شاخه برای کلمه کلیدی ایمیل مارکتینگ درست می کنید و یک شاخه برای کلمه تبلیغات اینترنتی، سپس صفحات زیرین را طبق توضیحاتی که داده شد به هم لینک می‌دهید.
کدام صفحه زودتر در گوگل رتبه می‌گیرد؟
اگر محتوای عالی و مناسب با هدف کاربران سایت درست کنیم، صفحاتی که برای کلمات کلیدی کم رقابت ساخته شده‌اند زودتر رتبه می‌گیرند.
اگر تازه‌کار هستید و تجربه‌ای در سئو و بهینه‌سازی سایت ندارید شاید بعد از مدتی ناامید شوید و بگویید چرا در این کلمه کلیدی رتبه نمی‌گیرم؟

باید صبر و سماجت داشته باشید و از تولید محتوای عالی و کاربر پسند خسته نشوید.

چگونه هدف‌گذاری را انجام دهیم؟
از آنجایی که در هنگام هدف‌گذاری؛ باید تمام کلمات کلیدی را پشت سر هم و طبق اصول هدف‌گذاری کنیم تا کیورد کنیبالیزیشن بوجود نیاید؛ این کار را هم با ابزار سئو کبوتر انجام می‌دهیم.
بدون ابزار کبوتر و با فایل اکسل؛ این کار دیوانه‌کننده است.
وقتی روی هر کدام از کلمات کلیدی کلیک می‌کنیم؛ می‌توانیم اطلاعات مربوط به صفحه‌ای که می‌خواهیم درست کنیم را وارد کنیم.
همچنین می‌توانیم دسته‌ها و زیر دسته‌ها را نیز در این بخش درست کنیم و سپس لینک‌سازی داخلی که باید انجام گیرد نیز تعیین کنیم.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی#۵: ساخت تقویم محتوا
گام بعدی و پایانی ما؛ ساخت تقویم محتوایی حرفه‌ای و مبتنی بر اصول سئو و بازاریابی محتوا است. تقویم محتوایی برنامه تولید محتوا و ساخت صفحات سایت؛ طبق استراتژی است که تدوین کرده‌ایم.
با استفاده از ابزار سئو کبوتر؛ می‌توانیم؛ خیلی سریع تقویم محتوایی خود را درست کنیم.
ساخت تقویم محتوا در صفحه لیست ابزار سئو کبوتر انجام می‌شود. در صفحه لیست، ابزارهای متنوعی وجود دارد که می‌توانید دقیقا و بر طبق خوشه‌ها و دسته‌بندی‌هایتان صفحات را لیست کنید.

در پروسه ساخت تقویم محتوا؛ زمان انتشار محتواها را به ترتیب مشخص می‌کنیم. برای هر صفحه‌ای که می‌خواهیم در صف انتشار قرار دهیم باید اطلاعات کامل را نوشته باشیم.

سایت بزرگی دارید با نویسنده‌های زیاد؟
اگر سایتتان بزرگ است و برای تولید محتوا نویسنده‌های زیادی دارید؛ می‌توانید در ابزار سئو کبوتر؛ دقیقا مشخص کنید هر محتوا باید توسط کدام نویسنده نوشته شود.
قبل از آن باید نویسندگان را به ابزار سئو کبوتر اضافه کنید که بسیار راحت است و کافی است روی نامتان در گوشه بالا، سمت راست کلیک کنید و سپس روی لینک مدیریت حساب کاربری کلیک کنید. در ویدیو زیر؛ صفحه مدیریت حساب کاربری و افزودن نویسنده به صورت کامل توضیح داده شده است.

در پایان این مرحله باید برنامه تولید محتوای سایتتان به صورت زیر آماده باشد تا شروع به تولید محتوا کنید.

نتیجه‌گیری:
در آموزش تحقیق کلمات کلیدی، راجع به ساخت استراتژی و یافتن کلمات کلیدی، ساختن لیست از کلمات کلیدی ارزشمند و هدفگذاری کلمات کلیدی و در نهایت ساخت تقویم محتوا در ابزار کبوتر صحبت کردیم.

دوره جامع سئو

گام بعدی:  آموزش ساختار سازی سایت در سئو: صفر تا صد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *